niedziela , 11 Grudzień 2016
Home / Informacje / Uczelnia / O trudnej historii na UZ
Biblioteka UZ (fot. archiwum)

O trudnej historii na UZ

Europejski projekt badawczy, THIEC (Teaching History for a Europe in Common) – Nauczać bolesnej przeszłości (www.thiec.iufm.unicaen.fr) zrzesza sześć uczelni z następujących krajów: Finlandia (Uniwersytet Helsiński), Rosja (Uniwersytet Kolomna), Portugalia (Universidade do Porto), Francja (Univeritè de Caen Basse-Nomandie), Węgry (Széchenyi István University w Györ) oraz Polska (Uniwersytet Zielonogórski). Koordynatorem projektuw Polsce jest Instytut Historii Uniwersytetu Zielonogórskiego (dr hab. Bogumiła Burda). THIEC to pedagogiczny projekt rozwojowy, którego celem jest opracowanie narzędzi do nauczania historii i edukacji nauczycieli historii w zakresie tzw. polityki pamięci. Ma na celu zbadanie i zrozumienie postaw młodych Europejczyków wobec bolesnej przeszłości, sposobu postrzegania historii oraz jej uwarunkowań oraz tego w jaki sposób konstruktywnie przetwarzać doświadczenia i wspomnienia z przeszłości w edukacji szkolnej. Uczestnicy projektu badają także pojęcie świadomości historycznej wśród europejskiej młodzieży. Badanie porównawcze jest prowadzone w szkołach średnich 6 krajów – uczestników projektu. Obecna konferencja jest posumowaniem 3 lat badań.

Program konferencji:

Poniedziałek, 9 września

9.30 otwarcie konferencji

10.00 przedstawienie podsumowania badań i dyskusja, Francja

11.00 przedstawienie podsumowania badań i dyskusja, Finlandia

12.00 lunch

13.00 przedstawienie podsumowania badań i dyskusja, Rosja

Wtorek, 10 września

9.30 zwiedzanie Lubuskiego Muzeum Wojskowego w Drzonowie

14.00 przedstawienie podsumowania badań i dyskusja, Węgry

15.00 przedstawienie podsumowania badań i dyskusja, Portugalia

16.00 przedstawienie podsumowania badań i dyskusja, Polska

Środa, 11 września

10.30 podsumowanie konferencji w Muzeum Ziemi Lubuskiej

13.00 wyjazd delegacji

 

Autor: Damian Łobacz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close