LUBUSKIE:

[Woodstock 2015] Gwiazdy lecą na Małą Scenę

Mela Koteluk to pochodząca z Sulechowa wokalistka i autorka tekstów. Zadebiutowała w 2012 roku albumem “Spadochron”, który odniósł duży komercyjny sukces i zyskał tytuł “Platynowej Płyty”. Album zawiera dwanaście autorskich kompozycji, które stanowią połączenie popu i brzmień o charakterze alternatywnym. Całość tworzy historię opowiedzianą w bezpretensjonalny sposób, łączący klimat lirycznopoetycki z przestrzenią rockową. Płytę promowały trzy single: “Melodia ulotna”, “Wolna”, “Działać bez działania”, które spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem stacji radiowych. Za debiutancką płytę Mela otrzymała dwa Fryderyki 2013 w kategoriach Album Roku i Debiut Roku, jest także laureatką Nagrody Artystycznej Miasta Toruń im. Grzegorza Ciechowskiego, jak również plebiscytu Gazety Wyborczej “Ale Sztuka”.

17 listopada 2014 roku ukaże się druga, autorska płyta Meli pt.: „Migracje”. Zapowiedział ją singiel zatytułowany “Fastrygi”, do którego powstał także teledysk. Utwór bardzo szybko znalazł się na playlistach stacji radiowych, w tym w czołówce Listy Przebojów Programu 3.

„Migracje” to zbiór niezależnych brzmieniowo kompozycji i polskich, autorskich tekstów. Całość dowodzi konsekwencji Meli i jej zespołu w pielęgnowaniu charakterystycznego języka, którego nie sposób pomylić z żadnym innym. W warstwie brzmieniowej opiera się on na łączeniu akustycznych i syntetycznych brzmień, w warstwie słownej realizm ściera się z abstrakcją. Na płycie pojawiają się oryginalne, kojące dźwięki bardzo rzadkiego instrumentu w kształcie przypominającego UFO, o nazwie hang drum. Utwory ubarwia wiolonczela, a także flety, saksofony i klarnety.

FRONTSIDE – cała historia zaczyna się 11 lat temu w 1993 roku, gdy Astek i Demon po rozpadzie macierzystych zespołów podejmują decyzję o wspólnym tworzeniu. Specyfika miejsca w jakim dorastają oraz bagaż osobistych, nierzadko ciężkich i bolesnych przeżyć w połączeniu z gruntowną edukacją muzyczną, opartą na wielkopomnych dokonaniach największych tuzów konkretnej metalowej sieki – Slayer, Morbid Angel, i piewców hardcore'owej adrenaliny – Suicidal Tendencies, Cro-Mags, Agnostic Front, Warzone – wszystkie te czynniki sprawiają, że odtąd dalszą drogę w rozwoju zespołu będzie wyznaczać coraz to doskonalszy i pełniejszy mariaż metalu z hardcore – FRONTSIDE jako jeden z pierwszych zespołów w Polsce zaczyna grać crossover…

Ewolucja, wrodzony upór i zawziętość w doskonaleniu warsztatu oraz bezkompromisowe i świeże podejście do ujarzmiania sonicznego chaosu owocują coraz odważniejszymi rozwiązaniami i tym samym z dema na demo, z płyty na płytę coraz większą brutalizację przekazu. Sztywne ramy gatunków muzycznych – takie pojęcie nie istnieje w słowniku FRONTSIDE. Swobodne posługiwanie się nastrojem, harmoniami i melodią w połączeniu z ujarzmionym piekłem sekcji rytmicznej i spajającym wszystko doskonałym wokalem, opartym tak na czystych wokalizach jak i diabelskim, opętańczym ryku wściekłej bestii – to od dawien dawna znak rozpoznawczy tego zespołu. Naturalny eklektyzm w tworzeniu ścieżki dźwiękowej nadchodzącej apokalipsy – można by śmiało powiedzieć…

Obecnie FRONTSIDE to zabójcza i bezlitosna maszyna, w której spiętrza się dziedzictwo thrash metalowej agresji spod znaku Slayer, death metalowego ciężaru Morbid Angel, szwedzkiej melodyki Dismember i hardcore'owego temperamentu nowojorskiej sceny. Wulkan, który nigdy nie ostygnie. Żadnych kompromisów. FRONTSIDE.

21. Przystanek Woodstock odbędzie się w terminie 30 lipca  – 1 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą. W czasie tegorocznej edycji festiwalu na 4 scenach zaprezentuje się blisko 70 wykonawców z Polski i wielu krajów na świecie. Na scenach pojawią się m. in.: Black Label Society, Within Temptation, Shaka Ponk, Eluveitie, Congo Natty, Cannailles oraz Scarecrow.

Autor: Paweł Hekman

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00