czwartek , 8 Grudzień 2016
Home / Informacje / Polska i Świat / Ujawnione stenogramy
fot.
(fot. )

Ujawnione stenogramy

Niepokoją słowa: “Wkurzy się, jeśli jeszcze” oraz: “Pół mili nam zostało”. “Załoga wykonuje ostatni, czwarty nawrót przed podejściem do lądowania. Niezidentyfikowany głos mówi równolegle, że jakieś manewry kogoś zirytują. Prawdopodobnie mówi o Lechu Kaczyńskim. Dalej załoga wypełnia wszystkie wymagane przy podejściu do lądowania czynności. Systematycznie rozbrzmiewa głos dowódcy Sił Powietrznych Błasika” – informuje gazeta “Komsomolskaja Prawda”. Takie informacje podaje PAP. Rosyjska prasa wytyka Polakom złamanie uzgodnienia strony polskiej i rosyjskiej w sprawie nieupubliczniania stenogramów przed całkowitym wyjaśnieniem sprawy. Ale czy tragedię da się wyjaśnić całkowicie?
 
W Radiu Zet usłyszeliśmy dzisiaj zapewnienie gen. dyw. pil. dr Anatola Czabana: – Nigdy w historii lotów kapitana Protasiuka nie ma przypadku, żeby on naruszył warunki bezpieczeństwa – powiedział szef szkolenia sił powietrznych. – Protasiuk nigdy nie zniżył się poniżej wysokości niedopuszczalnych, nie wykonał niczego, co by mogło stanowić jakiekolwiek podstawy, że może podjąć decyzję o jakimkolwiek ryzyku.
 
A jednak piloci podjęli decyzję o lądowaniu pomimo komunikatów urządzeń o zbyt małej wysokości. Może radiowysokościomierz nie zadziałał poprawnie, bo przed lotniskiem znajdował się wąwóz, który mógł spowodować inny pomiar wysokości, a kiedy samolot minął wąwóz, pomiary gwałtownie się zmieniły?
 
Jedno jest pewne: stenogramy nie mówią wszystkiego. Wiele słów jest niezrozumiałych, nie wiadomo do końca, do kogo należy głos osoby, która była obecna w kabinie w czasie lądowania. Mówi się o tym, że najprawdopodobniej był to głos dowódcy Sił Powietrznych, Błasika…
 
Po przeczytaniu stenogramów odnosi się wrażenie, że samolot mógł zostać uratowany, gdyby tylko nie padła decyzja o podejściu do lądowania.

Autor: UZetka.pl

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close