POLSKA I ŚWIAT:

Milion Polaków chce zmienić operatora

Wyniki badań PBS DGA przedstawione w raporcie "Marka MVNO" firmy doradczej On Board PR jednoznacznie wskazują, że większość Polaków nadal nie wie o istnieniu wirtualnych operatorów telefonii komórkowej (MVNO), takich jak Mobilking, mBank mobile czy MyAvon. Jednocześnie prawie milion Polaków (5,8 proc. osób w wieku powyżej 15 l.) deklaruje, że planuje zmienić operatora telefonicznego w ciągu roku. Na pytanie o podobne plany kolejne kilkaset tysięcy Polaków (3,5 proc.) deklaruje, że nie podjęła jeszcze decyzji w tej sprawie.

Największej migracji można spodziewać się wśród najmłodszych (16,2 proc. planujących zmianę w grupie 15-17 l.).

Raport "Marka MVNO" przedstawia też szczegółowe wyniki badania znajomości poszczególnych marek operatorów wirtualnych. Najbardziej rozpoznawalną marką MVNO okazał się Mobilking. W badaniu wspomaganej rozpoznawalności uzyskał aż 30,6 proc. wskazań. Pozostali gracze uplasowali się daleko w tyle. Analogiczny wynik dla mBank mobile to 8,6 proc., dla MyAvon – 7,9 proc., a dla Carrefour Mova – 6,3 proc.. Raport wskazuje jednak, że jednocześnie aż 80 proc. dorosłych Polaków nie jest w stanie wymienić spontanicznie żadnej marki MVNO.

Z raportu "Marka MVNO" firmy On Board PR wynika, że nowym operatorom bardzo trudno będzie pozyskać klientów z uwagi na duże nasycenie rynku. Aż 77 proc. dorosłych Polaków deklaruje, że posiada już służbowy lub prywatny telefon komórkowy. Ci, którzy go nie mają to w większości przypadków ludzie starsi i osoby deklarujące najmniejsze zarobki.

– Operatorzy wirtualni trochę zbyt późno zostali dopuszczeni do boju o abonentów – komentuje Piotr Kuriata z Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji – Wejście na tak trudny rynek wymaga sporych nakładów, a MVNO na razie nie są w stanie konkurować z operatorami infrastrukturalnymi takimi jak Era, Orange, Plus czy Play. Autor: interia.pl / fot. www.sxc.hu

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00