Home / Informacje / Polska i Świat / Milion Polaków chce zmienić operatora
(fot. )

Milion Polaków chce zmienić operatora

Wyniki badań PBS DGA przedstawione w raporcie "Marka MVNO" firmy doradczej On Board PR jednoznacznie wskazują, że większość Polaków nadal nie wie o istnieniu wirtualnych operatorów telefonii komórkowej (MVNO), takich jak Mobilking, mBank mobile czy MyAvon. Jednocześnie prawie milion Polaków (5,8 proc. osób w wieku powyżej 15 l.) deklaruje, że planuje zmienić operatora telefonicznego w ciągu roku. Na pytanie o podobne plany kolejne kilkaset tysięcy Polaków (3,5 proc.) deklaruje, że nie podjęła jeszcze decyzji w tej sprawie.

Największej migracji można spodziewać się wśród najmłodszych (16,2 proc. planujących zmianę w grupie 15-17 l.).

Raport "Marka MVNO" przedstawia też szczegółowe wyniki badania znajomości poszczególnych marek operatorów wirtualnych. Najbardziej rozpoznawalną marką MVNO okazał się Mobilking. W badaniu wspomaganej rozpoznawalności uzyskał aż 30,6 proc. wskazań. Pozostali gracze uplasowali się daleko w tyle. Analogiczny wynik dla mBank mobile to 8,6 proc., dla MyAvon – 7,9 proc., a dla Carrefour Mova – 6,3 proc.. Raport wskazuje jednak, że jednocześnie aż 80 proc. dorosłych Polaków nie jest w stanie wymienić spontanicznie żadnej marki MVNO.

Z raportu "Marka MVNO" firmy On Board PR wynika, że nowym operatorom bardzo trudno będzie pozyskać klientów z uwagi na duże nasycenie rynku. Aż 77 proc. dorosłych Polaków deklaruje, że posiada już służbowy lub prywatny telefon komórkowy. Ci, którzy go nie mają to w większości przypadków ludzie starsi i osoby deklarujące najmniejsze zarobki.

– Operatorzy wirtualni trochę zbyt późno zostali dopuszczeni do boju o abonentów – komentuje Piotr Kuriata z Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji – Wejście na tak trudny rynek wymaga sporych nakładów, a MVNO na razie nie są w stanie konkurować z operatorami infrastrukturalnymi takimi jak Era, Orange, Plus czy Play. Autor: interia.pl / fot. www.sxc.hu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close